Do What The Locals Do - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu Do What The Locals Do - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu

Do What The Locals Do

Door: Esther Geurts

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Februari 2015 | Taiwan, Taipei

Allereerst Sjin-Ljen-Kwau-Lù! (Gelukkig Nieuwjaar!), het Jaar van de Geit/het Schaap is ingegaan. Ik heb er nauwelijks iets van mee gekregen want het bleek nogal een familie aangelegenheid te zijn. Geen vuurwerk, geen feesten, helemaal niks. Bijna alle winkels zijn dicht en Taipei maakt een verlaten indruk doordat iedereen naar familie buiten de stad is. Toch hebben we er gisteren en vandaag leuke dagen van kunnen maken.

Gisteren ben ik samen met Karen naar de campus gegaan om de Universiteit vast te verkennen. Er was bijna niemand want het is nu een week vakantie, volgende week starten de lessen pas weer. In het naastgelegen park zagen we een echtpaar die Tai Chi aan het doen waren. Ze zwaaiden naar ons en dus vroeg ik ze of ze ons wat bewegingen konden laten zien. Na een spontane Tai Chi les hebben ze ons uitgenodigd om samen met hun en hun zoon morgen de bergen in te gaan om te gaan wandelen. Daar konden we natuurlijk geen nee op zeggen, dus vanochtend om 7 uur stonden we klaar om opgehaald te worden met de auto. We reden naar Yangmingshan National Park ten noorden van Taipei. We begonnen aan een klim van 4 uur naar het hoogste punt van Qixing Mountain (1120 m hoog). Dit is de hoogste berg in het noorden van Taiwan. De hele weg bestond uit trappen. In het begin liepen we door dicht beboste stukken met veel verschillende planten. Hoe hoger we kwamen hoe minder bossen en hoe meer wind. Na een loodzware klim bereikten we de top. De top was compleet gehuld in de mist en er was dan ook geen uitzicht. Toch gaf het wel een mysterieus beeld en was het de klim meer dan waard. We liepen hierna door naar Xiaoyoukeng, een groot vulkanisch gebied. Er hing nog steeds veel mist en er stond ook een harde wind. In het gebied ruikt het heel erg naar sulfaat (ruikt naar rotte eieren) en zijn daar ook sporen van te zien. Op verschillende plekken zijn er plassen bubbelend en stomend water te zien en op veel plekken zie je grote hoeveelheden stoom uit gaten in de berg komen. Onderweg hebben we veel met onze Taiwanese hosts gepraat en hebben ze ons veel dingen verteld over het leven in Taiwan. Ik heb ook al een aantal Chinese woorden geleerd :).

Morgen hoop ik dat de winkels en restaurants weer open gaan, maar waarschijnlijk is lang niet alles open omdat Chinees Nieuwjaar meestal 3 dagen in beslag neemt. Morgen zijn Karen en ik in ieder geval van plan om een aantal trekpleisters in Taipei te gaan bezoeken.

Het is gelukt wat foto's van mijn telefoon over te zetten naar mijn computer, dus hierbij heb ik de eerste foto's toegevoegd.

• 19 Februari 2015 - 11:26

Nicole:

Wat leuk al die ontmoeting met die familie en nu al je eerste uitstap. Je komt vast nog wel een keer op die berg. Xxx Nicole

• 19 Februari 2015 - 19:35

Pieter, Ida En Max:

Fijn om je teksten te lezen en erg leuk om je foto's te zien. Juist ook die 'gewone' dingen. Dat geeft ons nu al best een aardige indruk. Gr. Pieter

• 20 Februari 2015 - 18:14

Maddy:

Zie toevallig bij Nicole je eerste 2reisverslagen. Nou die zien er goed uit, lekker actief als je zo door gaat heb je niet alleen Taiwan gezien maar de hele regio eromheen. Maar ga zo door en geniet ervan. Groeten ook van Paul

• 03 Maart 2015 - 10:41

Maarten:

Veel success Esther. Overigens nog een weetje: Ik ben geboren in het jaar van de Aap! Schijnt wijsheid te betekenen....