Aangekomen in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu Aangekomen in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Taipei

Door: Esther Geurts

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Februari 2015 | Taiwan, Taipei

Maandagochtend was het dan eindelijk zover. Na een week van 'afscheid' nemen reed ik samen met papa, mama en David naar Schiphol. Bij Schiphol stond me nog een leuke verassing te wachten: Pam, Fianne en Larissa kwamen me met een spandoek uitzwaaien! Heel erg leuk en lief. We gingen met z'n allen wat drinken en toen kwam toch echt het moment waarop ik alleen verder moest. En dat voelde wel vreemd. Gelukkig kwam ik na de douane Karen tegen, met wie ik samen naar Taipei reis.
De vlucht was prima en na een overstap in Bangkok kwam ik op dinsdag om 15.45 (NL tijd 8.45) aan in Taiwan. Na ongeveer anderhalf uur kwam ik met mijn veel te zware koffers aan bij de dorm, waar ik de komende 5 maanden zal wonen. Het is een huis waar zowel Taiwanese, maar ook bijna alle internationale studenten verblijven. Ik heb een vrij grote kamer met daarin een bed (slechts 1,80m lang..), bureau, stoel, boekenkast, kledingkast, koelkast en schoenenrek. Ik heb ook een eigen badkamer met wc, douche en wasbak. Het semester begint pas vanaf volgende week maandag. Er zijn dus nog niet zoveel andere internationale studenten, maar die zullen denk ik vanaf vrijdag wel binnen gaan druppelen. Om het een en ander aan te schaffen zijn we meteen de buurt gaan verkennen. De dorms staan op een rustige plek, maar geen 2 straten verder ben je meteen in het chaotische Taipei. Veel winkels, veel lichtjes, veel mensen en vooral ook veel brommers. Waar bij ons iedereen op de fiets gaat, wordt hier een brommer gebruikt. De winkels verkopen allerlei dingen en ook heel erg veel westerse producten. Er is in mijn buurt ook een Nike winkel, Adidas, Apple, 7/11 etc. Na het inkopen doen zijn Karen en ik in een Aziatisch restaurant gaan eten. We kregen op onze tafel een soort wok met daarin kokend water. In het water kon je zelf vanalles koken, zoals mais, brocolli, noedels, kool en vis. Meteen kon ik laten zien dat ik thuis wel degelijk had geoefend ;) , we aten namelijk met stokjes. Na een heerlijke maaltijd en nog wat rondstruinen door de buurt gingen we terug naar de dorm. We zijn zowel in het vliegtuig hiernaartoe als tijdens het reizen van het vliegveld naar onze dorm nog amper niet-Aziaten tegen gekomen. Je zou denken dat we nogal een bezienswaardigheid zijn, maar dat valt gelukkig reuze mee. De mensen staren je eigenlijk helemaal niet aan, ze zijn juist heel erg behulpzaam. We stonden nog geen 10 seconden met onze kaart op Main Station in Taipei toen iemand ons al te hulp schoot. Iedereen is bereid je te helpen en ze bieden het vaak al aan, voordat je het überhaupt hebt kunnen vragen.
Terug in de dorm wilde het internet maar niet werken en het hielp ook niet echt dat het meisje van de receptie amper Engels spreekt. Het is me nu eindelijk gelukt om in ieder geval op mijn computer internet aan te sluiten, maar dit geldt nog niet voor mijn telefoon.
Toen ik gisterenavond al mijn spullen heb uitgepakt en ben gaan slapen voelde dat toch wel vreemd. In deze kamer woon ik de komende 5 maanden. Het voelt nog niet helemaal als mijn kamer, maar wanneer ik het een beetje opvrolijk zal het vast goed komen.
Vandaag (woensdag) is het Chinese New Year. Het Jaar van de Geit gaat vandaag van start. Ik dacht dat dit gevierd werd met vuurwerk en allerlei festiviteiten, maar dit blijkt niet helemaal zo te zijn. Het is vooral een feestdag om samen te zijn met familie. Ik ben er nog niet helemaal achter wat er vanavond allemaal te doen is. Vandaag gaan Karen en ik eerst de stad verkennen en dan zien we vanavond wel wat het wordt.

Ik probeer snel weer van me te laten horen en hoop ook snel internet te hebben op mijn telefoon.

Liefs, Esther

  • 18 Februari 2015 - 08:21

    Rianne:

    Dag Esther,
    heel leuk reisverslag. Of we erbij zijn. Schrijf maar vaak, het gaat je zo te zien goed af. Heel veel plezier met je verblijf daar en voor ik het vergeet: Happy New Year!
    Rianne

  • 18 Februari 2015 - 09:54

    Nicole:

    Ha die Esther fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Heerlijk zo'n gote kamer en eigen badkamer. Ben benieuwd naar je foto's. Happy new year ! Liefs Dick en Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 16934

Voorgaande reizen:

06 Maart 2019 - 25 April 2019

Onderzoek in Ethiopië

18 Juli 2017 - 22 December 2017

Studeren in Victoria, Canada

02 Februari 2017 - 29 April 2017

Spaans leren en veldwerk in Guatemala

16 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Studeren in Taipei

Landen bezocht: