Vulkanen, schildpadden en meer. - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Esther - WaarBenJij.nu Vulkanen, schildpadden en meer. - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Esther - WaarBenJij.nu

Vulkanen, schildpadden en meer.

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Februari 2017 | Guatemala, Quetzaltenango

Mijn eerste blog vanuit Guatemala schreef ik nadat ik mijn eerste schooldag bij Celas Maya had gehad. Inmiddels zijn we 3 weken verder en heb ik gisteren mijn laatste schooldag gehad. Na 3 intensieve weken met Spaanse les is vandaag alweer mijn laatste dag in Xela. Morgenochtend vertrek ik namelijk met de bus naar mijn onderzoekslocatie in San Juan La Laguna, aan het Meer van Atitlán.

Naast dat ik de afgelopen weken druk bezig ben geweest met het leren en verbeteren van mijn Spaans, heb ik gelukkig ook genoeg tijd gehad om leuke activiteiten te ondernemen. Twee weken geleden heb ik de Volcán de Santa María beklommen, de hoogste vulkaan in de omgeving. Op zondagochtend vertrokken we om 5.00 ’s ochtends met de bus naar de voet van de vulkaan. In het donker begonnen we aan een 4 uur durende klim naar de top van de vulkaan. Langzaam maar zeker kwam de zon op. Hoe hoger we kwamen, hoe spectaculairder de uitzichten. Het was een zware tocht, zeker het laatste uur. De top ligt op zo’n 3700m hoogte, dus dat begin je op een gegeven moment wel te voelen aan je longen. Eenmaal op de top was ik kapot, maar wat een fantastisch uitzicht! Het is toch wel heel bijzonder om op de top van een vulkaan te staan, ook al is deze vulkaan niet actief. Vanaf de top kon je een hele rij vulkanen zien liggen, die dwars door het land lopen.

Afgelopen weekend ben ik naar Monterrico geweest, een plaatsje aan de Stille Oceaan, aan de zuidkust van Guatemala. Vanuit de hooglanden reden we in ongeveer 6 uur naar de tropische kust. Ons hotel zat aan het strand en vanuit onze kamer hoorden we gewoon de zee. We waren van alle gemakken voorzien zoals een zwembad, een heerlijk restaurant en de zee op nog geen 10 meter afstand. Tijdens het weekend hebben we naast zonnen op het strand en zwemmen in de zee, ook een boottocht gemaakt door mangroves en paardgereden over het zwarte zandstrand van Monterrico. Mijn persoonlijke hoogtepunt was toch wel het vrijlaten van babyzeeschildpadden op het strand terwijl de zon langzaam onder ging.

Mijn leven hier lijkt alleen maar over rozen te gaan, en ik moet toegeven dat ik het ook wel enorm heb getroffen met Guatemala en alle dingen die ik hier al heb gedaan. Maar in de afgelopen weken zijn er ook zeker wat kleine tegenslagen geweest. Zo zat ik vorige week nog helemaal onder de vlooienbeten en heb ik deze week last gehad van voedselvergiftiging. Maar dit zijn slechts kleine dalletjes tussen de grote pieken die ik hier beleef!


  • 25 Februari 2017 - 20:53

    Nicole :

    Hoi Esther, wat een mooi verslag weer en mooie foto's! Geweldig die schildpadden keileuk.
    Goede reis morgen en tot snel weer

  • 25 Februari 2017 - 22:49

    Rianne:

    Prachtig verslag en wat fijn dat je er van kunt genieten ondanks kleine tegenslagjes. Die schildpadjes is ook wel echt een bucketlistdingetje. Geweldig! Goede reis, veel succes de komende weken en schrijf snel weer zo'n mooi verslag.

  • 26 Februari 2017 - 10:07

    Ron:

    Mooi dat je dit allemaal mag meemaken. Geniet er veel van.
    Fijne reis verder en tot ziens.

  • 27 Februari 2017 - 13:37

    Maddy En Paul:

    Mooie verhalen Esther. Geniet!

  • 27 Februari 2017 - 16:03

    Maarten:

    mooi verhaal en fotos. Wel een heel eind lopen voor dat arme schildpadje naar de zee, goed dat je hem/haar een beetje hebt geholpen! Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 16836

Voorgaande reizen:

06 Maart 2019 - 25 April 2019

Onderzoek in Ethiopië

18 Juli 2017 - 22 December 2017

Studeren in Victoria, Canada

02 Februari 2017 - 29 April 2017

Spaans leren en veldwerk in Guatemala

16 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Studeren in Taipei

Landen bezocht: