Bye Bye Taiwan <3 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu Bye Bye Taiwan <3 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu

Bye Bye Taiwan <3

Door: Esther Geurts

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Juni 2015 | Taiwan, Taipei

In het weekend van 6/7 juni heb ik op zaterdag Xiangri Organic Farm bezocht. Het is een biologische boerderij die midden in de bergen ligt. We kregen een rondleiding over de boerderij, waar ze groenten, fruit, kruiden en thee verbouwen. Hierna was het tijd om zelf aardbeien jam te maken. Dat is eigenlijk heel makkelijk: doe aardbeien en suiker in een pan en roeren maar! Na 40 minuten was onze jam klaar en wat was die lekker! Na de lunch hebben we als echte Taiwanese boeren, compleet met rijsthoed, aardbeien geplukt in de kassen van de boerderij. Op zondag ben ik met 4 Chinese studenten naar Keelung gegaan, een havenstad ten noorden van Taipei. In deze stad zijn meerdere forten van zowel de Spaanse als de Nederlandse kolonisten te bezoeken. ’s Middags begon het ontzettend hard te regen en er zat niks anders op dan te schuilen in een café. Na 2 uur leek de kust veilig en zijn we er weer op uit gegaan. We hebben nog Zhongzheng Park bezocht voordat we naar de Miaokou Nightmarket gingen. Een nightmarket bezoeken met 4 Chinezen is toch wel een hele belevenis op zich: zeeslakken, mini octopussen, rauwe vis, oesters, niks is te gek.

In het weekend van 13/14 juni stond er weer een Dragon Boat training op het programma. Van echt trainen is het alleen niet gekomen. Na nog geen 5 minuten op het water begon het hard te onweren en moesten we meteen het water af. Het slechte weer heeft de hele middag aangehouden dus er zat niks anders op dan terug naar de dorms te gaan. Op zondag leek het in de ochtend nog lekker weer te gaan worden. Maar ook die middag begon het enorm te regenen. Ik zag foto’s voorbij komen van straten in Taipei waar het water tot je knieën kwam! Ik heb heel de dag binnen gezeten, eerst in een restaurant en later in een café.

De week erop stond er een midweekse hike op het programma: Wuliaojian Hiking Trail. De hike duurde in totaal 5 uur en was loodzwaar. Soms voelde ik me meer een bergbeklimmer dan een wandelaar. Op verschillende plekken moest je met behulp van touwen een rots op klauteren. Eenmaal op de top hadden we een prachtig uitzicht. Op vrijdagochtend was het tijd voor de Dragon Boat Race. In alle vroegte verzamelden we bij het metrostation om naar de rivier te gaan. Toen we eenmaal in de boot zaten was het eerst een kwestie van naar de startpositie varen. Dit was de eerste keer dat we zonder coach op de boot zaten en dat verliep dan ook niet helemaal vlekkeloos. Maar liefst twee raakten we de boot van onze tegenstanders... De eerste 50m gingen eigenlijk best wel aardig. Niet veel later ging het alleen volledig mis: onze boot week bijna 90 graden af naar rechts en het was meteen duidelijk dat de race gelopen was. We wilden de wedstrijd nog af maken, maar dat mocht niet van de organisatie. Dat was toch best wel teleurstellend. Velen zouden het niet zeggen, maar we hadden toch echt wel geoefend.

De laatste twee weken hebben eigenlijk alleen in het teken gestaan van het een en ander afronden op de universiteit en leuke dingen doen met vrienden. Ik heb dan ook niet meer echt nieuwe plekken bezocht. Nu ik niet mijn hele weekenden propvol had staan, was er ook meer ruimte voor spontane ideeën en ik heb dan ook een aantal feestjes kunnen bezoeken.

En nu zit het erop. Over minder dan 24 uur stap ik op het vliegtuig naar Osaka, Japan. Het is dus tijd om afscheid te nemen van mijn vrienden en van Taiwan. Het is een fantastisch semester geweest en ik heb het enorm naar mijn zin gehad. Het is een unieke ervaring om voor 5 maanden in een land te wonen dat zo anders is dan Nederland en eigenlijk alle landen waar ik ooit geweest ben. Met pijn in mijn hart neem ik dan ook afscheid van Taiwan. Taiwan heeft voor altijd een speciaal plekje in mijn hart en ik weet toch wel zeker dat ik hier nog een keer terug wil komen.

Vanaf morgen dus nog 9 dagen in Japan. Ik begin in Kyoto en Osaka en vlieg op zondag door naar Tokyo om 2 dagen later terug naar Nederland te gaan. Op 8 juli kom ik vervolgens om 11.00 aan op Schiphol. Tot gauw!

  • 28 Juni 2015 - 11:06

    Nicole:

    wat gaat de tijd toch snel!
    Aardbeienjam maken oma zou trots op je zijn geweest. Wanneer kunnen we een bestelling plaatsen.
    Bedankt voor je mooie verhalen en nog veel plezier in Japan. Wij zien je na onze vakantie
    Liefs Dick en Nicole

  • 29 Juni 2015 - 09:47

    Rianne:

    Ja, ik moest ook meteen aan oma Tonny denken met die aardbeienjam. Misschien kun je het ons ook leren.
    Een hele goede reis naar Japan gewenst. Benieuwd naar de verhalen daarover. Geniet er van. En dan tot in Nederland. Bye bye,
    Rianne en Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 16888

Voorgaande reizen:

06 Maart 2019 - 25 April 2019

Onderzoek in Ethiopië

18 Juli 2017 - 22 December 2017

Studeren in Victoria, Canada

02 Februari 2017 - 29 April 2017

Spaans leren en veldwerk in Guatemala

16 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Studeren in Taipei

Landen bezocht: