Nog een maand - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu Nog een maand - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther - WaarBenJij.nu

Nog een maand

Door: Esther Geurts

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Juni 2015 | Taiwan, Taipei

Het is al juni en het is ook al een tijdje geleden sinds mijn laatste blog. Tijd voor een nieuw verslag dus!

Te beginnen met het weekend van 16/17 mei. Op zaterdag stond de eerste training van het NTU International Dragon Boat Team op het programma. Het Dragon Boat Festival wordt gehouden in juni en onderdeel van het festival zijn races in traditionele Chinese boten. In een boot zit je met 20 roeiers, 1 stuurman en 1 drummer. In het Dajia Riverside Park aan de Keelung rivier hebben we voor het eerst getraind. Het is nogal moeilijk om een dag te vinden waarop alle 22 studenten kunnen, vandaar dat we vandaag ook maar met z'n 16en waren. De hele middag hebben we op het water gezeten en geoefend met het aanleren van de speciale roeitechniek. Het moeilijkste onderdeel was toch wel de timing, alle roeiers moeten het tempo aanhouden van de drummer, maar dat bleek toch lastiger dan verwacht. Op 19 juni doen we mee aan een wedstrijd over 500m. Voor die tijd gaan we nog een keer paar keer trainen en dat is ook wel nodig. Op zondag ben ik er alleen op uit getrokken. Ik ben naar Wulai gegaan, een dorp ten zuiden van Taipei. In Wulai heb ik het Atayal museum bezocht, een museum gewijd aan de inheemse bevolking van Wulai. Verder heb ik de Wulai Waterfall met een heel klein treintje bezocht en heb ik nog wat rond gekeken in de oude straat die gevuld is met kleine winkeltjes. 's Middags ben ik wat gaan afkoelen bij de rivier met mijn voeten lekker in het water.

Tegen het weekend van 23/24 mei had ik toch wel enigszins op gekeken. Op 23 mei zou ik voor de allereerste keer mijn verjaardag alleen, of ja zonder mijn familie en vrienden uit Nederland, moeten vieren. Op vrijdagavond ging ik om 23.30 skypen met papa, mama en David. Om 0.00 begonnen zij met zingen. Een leuke bijkomstigheid is dat voor het eerst in 20 jaar ik ouder ben dan David. Waar hij normaal gesproken 7 minuten ouder is, moest hij dit jaar nog 6 uur wachten terwijl ik al jarig was in Taiwan.
Een ding is zeker, ik heb nog nooit zoveel regen gehad op mijn verjaardag. Het hele weekend heeft het aan een stuk door geregend. Op zaterdag ging ik 's ochtends eerst met een vriendin ontbijten bij een café. 's Middags had ik met een Taiwanese vriendin afgesproken om samen wat te gaan drinken. Om 19.00 had ik met 10 vrienden afgesproken om samen uit eten te gaan. En ik had niet zomaar een restaurant uitgekozen, nee we gingen naar het beruchte Modern Toilet Restaurant! Eten geserveerd in wc bakken, ijsjes die lijken op drollen, noem het maar op. Het was een hele gezellige avond, waarbij ook de nodige foto's zijn gemaakt en er vooral heel veel gelachen is. Na het eten zijn we nog naar een bar gegaan en hebben we daar nog lekker gezeten. Achter mijn rug om werd er ook nog even een mini taart geregeld en werd er voor me gezongen. Uiteindelijk heb ik dus een hele leuke dag gehad en viel het me allemaal reuze mee. Op zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen, waarna ik met een vriendin naar een Thaise massage ben gegaan. Die dag was ook een andere vriendin jarig, dus het weekend heb ik 's avonds afgesloten met karaoke.

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag gaan surfen bij Wai'ao Beach, aan de oostkust van Taiwan. Het was de eerste eer dat ik ging surfen, vandaar dat we een 2 uur durende surfles hadden geboekt. We begonnen met een korte inleiding op het strand, waarna we de zee in gingen. De instructeur hield de plank vast terwijl ik erop lag. Wanneer er een golf aankwam gaf hij een flinke duw en moest ik proberen op te staan. De eerste paar keer lukte het natuurlijk niet om te blijven staan, maar later ging het tot mijn verrassing best wel goed. Elke keer moest je met de plank helemaal terug de zee inlopen, terwijl je moest uitkijken dat de aankomende golven jou en de plank niet omver gooiden. Het surfen was dus best wel vermoeiend. Na de les zijn we dan ook eerst even wat gaan lunchen, voordat we weer terug naar het strand gingen. Later die middag hebben we nog zo'n anderhalf uur gesurft zonder instructeur. Dat was toch wel even anders. Vooral met de timing ging het niet zo goed. Vaak zat de golf al boven op me en lukte het me vervolgens niet om nog op te staan. Nu moest ik aan zoveel dingen denken, op golf wachten, op plank gaan liggen, peddelen, op staan, etc. Het ging allemaal niet heel geweldig, maar we hebben nog wel een leuke middag gehad. Op zondag stond er een tweede Dragon Boat training op het programma. We zijn weer de hele middag op het water geweest. Het ging eigenlijk best wel goed en ik begin er langzamerhand wat vertrouwen in te krijgen.

Ik heb nu nog maar 4 weken in Taiwan te gaan. Daarna nog een weekje in Japan en dan ben ik alweer thuis. In totaal duurt het nog 35 dagen voordat ik weer terug in Nederland ben. Dat schiet dus echt al heel erg op. De komende maand dus nog wat leuke dingen doen, voordat het dadelijk niet meer kan.

  • 02 Juni 2015 - 16:51

    Nicole:

    wat een avonturen weer, in ieder geval een onvergetelijke ervaring. Leuk dat roeien van jullie te zien, is hard werken. Alvast toi toi toi gewenst voor de wedstrijd. Groetjes Nicole

  • 03 Juni 2015 - 09:09

    Rianne:

    Altijd leuk om jouw verhalen te lezen. En wat een mooie foto's ook weer. Die wc's had ik op facebook al voorbij zien komen, maar met de uitleg erbij is het niet meer zo...apart. Troost je, als je hier was geweest op 23 mei had je ook heel slecht weer gehad. volgens mij voor het eerst in jaren. Het enige wat je echt hebt gemist zijn misschien wel de taarten van David maar daardoor hadden wij natuurlijk weer meer. Elk nadeel heb zijn voordeel, toch?
    Geniet van de laatste weken daar en trakteer ons maar op mooie foto's van de Dragon Race. Ik ben zeer benieuwd. Houdoe!
    Rianne en Ron

  • 03 Juni 2015 - 10:58

    Maarten:

    Leuk bericht weer, je blijft in ieder geval zo wel fit als vervanging van Basketball. Veel plezier nog de laatste maand. Groetjes. Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 16836

Voorgaande reizen:

06 Maart 2019 - 25 April 2019

Onderzoek in Ethiopië

18 Juli 2017 - 22 December 2017

Studeren in Victoria, Canada

02 Februari 2017 - 29 April 2017

Spaans leren en veldwerk in Guatemala

16 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Studeren in Taipei

Landen bezocht: